Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Strona główna   »  
Testeria   »  

10-lecie wydawnictwa Bezdroża

2009 rok był dla Wydawnictwa Bezdroża szczególny ze względu obchody 10-lecia istnienia na rynku wydawniczym. W ofercie przewodników turystycznych znalazło się 89 tytułów, w tym nowa seria albumowa "Obrazy Świata" oraz pierwsze destynacje egzotyczne. Wydawnictwo udostępniło bezpłatnie trasy górskie opisane w serii przewodników z górskiej półki do pobrania na GPS.
Reklama
 

Rok 2009 obfitował w okolicznościowe imprezy - takie jak ogólnopolski geocaching-poszukiwanie skarbów z Bezdrożami, warsztaty GPS w Gorcach dla przyjaciół i czytelników oraz pasjonujący Rajd Bezdroża Trophy przez Europę Środkowo-Wschodnią i Bałkany i inne wydarzenia. Wydawnictwo jako pierwsze w Polsce ogłosiło ekoturystyczny kod "Podróżuj odpowiedzialnie". 10 zasad odpowiedzialnego podróżowania z Bezdrożami jest publikowanych w przewodnikach turystycznych. W 2009 r. Bezdroża zostały też wyróżnione kolejnym Złotym Laurem Konsumenta w kategorii "przewodniki" oraz zdobyło I Nagrodę Magellana w kategorii "najlepszy przewodnik tekstowy".

10 lat temu, wraz z nazwą powstało także credo Wydawnictwa, które do dziś wyznacza kierunki działania i filozofię firmy: "BEZDROŻA. Nazwa naszego wydawnictwa odnosi się do obszarów, które nas zachwycają i fascynują. Obszarów, o których chcemy opowiedzieć innym. Zaczęliśmy od przybliżenia terenów Azji Środkowej - Mongolii i okolic Bajkału, gdzie trakty, z trudem pretendujące do miana dróg, są rzadkością, zaś resztę terenu pokrywają BEZDROŻA (w sensie dosłownym). Ale bezdroża to nie tylko kategoria przestrzenna. Chcemy prowadzić czytelników także przez BEZDROŻA historii i kultury, omawiać mało znane zagadnienia przyrodnicze. Chcemy, by nasze książki, pisane przez pasjonatów, zarażały wędrówką w poszukiwaniu nowych, nieznanych miejsc i pomagały w odkrywaniu nowych szlaków. Liczymy też, że nasze wydawnictwa przyczyniają się do kształtowania godnych naśladowania postaw wśród naszych czytelników. Że uda nam się uwrażliwić ich na problemy ochrony
środowiska, wzbudzić szacunek wobec poznawanych kultur, zwrócić uwagę na potrzebę tolerancji, empatii i otwarcia na nowe treści i idee napływające ze świata".


Wydawnictwo Bezdroża założyła w 1999 r. dwójka młodych globtroterów. W początkowych latach specjalizowało się w publikacjach o Europie Środkowo-Wschodniej i Azji. Pierwszy był przewodnik pt. "Mongolia. Nie tylko step" autorstwa Dominiki Zaręby i Tomasza Ostrowskiego. Dzisiaj Bezdroża są jednym z największych wydawnictw turystycznych w Polsce, a przewodniki obejmują destynacje zarówno bliskie (cała Europa) jak i egzotyczne.