Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Strona główna   »  
Testeria   »  

Rewolucja w odpadaniu od Ocun - nowa pianka wypełniająca

Rewolucyjny powrót „pudziana”! Dominator NE marki Ocun - doskonały crash pad dla najbardziej wymagających łojantów. Grube na 11 cm wypełnienie wykorzystujące nowatorskie, opatentowane przez Ocun rozwiązanie FTS Absorption Block® gwarantuje najwyższy stopień bezpieczeństwa!
Reklama
 

Aż 14 cm grubości (w tym 11 cm FTS Absorption Block®!) sprawia, że jest to idealny wybór dla wszystkich stawiających na najwyższy stopień zabezpieczenia i pewności. Niezależnie od wysokości bulderu pozwoli Ci na 100% skoncentrowanie się tylko i wyłącznie na pokonaniu problemu, bez obawy o ewentualne odpadnięcie – Dominator NE wytłumi nawet najtwardsze lądowanie, niezależnie od ilości kilogramów wciąganych mięśni.

Foam Tubes Suspension® to najnowszy, opatentowany wynalazek firmy Ocun. Konstrukcja większości produkowanych obecnie crash padów opiera się na warstwowym ułożeniu pianek o różnych właściwościach. Najczęściej jest to odporna, polietylenowa pianka jako górna warstwa, która pozwala rozłożyć nacisk na większą powierzchnię i przekazać energię do warstwy środkowej. Ta z kolei, dzięki odkształceniu pochłania energię uderzenia. W niektórych modelach stosowana jest również trzecia warstwa, chroniąca spód materaca przed uszkodzeniem przez podłoże. Taki system sprawdza się od dawna bardzo dobrze, niestety jego wadą jest fakt, że aby wszystko działało prawidłowo, spadając, trzeba wylądować niemal dokładnie na środku materaca. Jeśli upadek następuje w miejscu łączenia lub blisko krawędzi, tłumienie działa dużo mniej efektywnie.


FTS różni się od tradycyjnych rozwiązań tym, że warstwy pianek są ułożone pionowo, a nie poziomo. Dzięki temu materac z systemem FTS ma takie same właściwości tłumiące na całej swojej powierzchni. Jak to jest możliwe? Górna, polietylenowa warstwa jest niezmieniona, natomiast zasadnicza warstwa środkowa to nie tylko poliuretanowa pianka o otwartej strukturze komórek.


W jej wnętrzu znajduje się cały szereg symetrycznie ułożonych rurek polietylenowych o zamkniętej strukturze. Opór, jaki stawia uderzeniu tak zmodyfikowana warstwa, jest dużo wyższy i bardziej równomiernie rozłożony ku krawędziom materaca. Odkształcenie systemu rurek odbywa się na boki zamiast w dół, dzięki temu znacznie wzrasta zdolność tłumienia crash pada.

Jeśli chcecie wiedzieć więcej zaglądnijcie tutaj >>