Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Strona główna   »  
Testeria   »  

Hoka One One podbija polski rynek; nowa kolekcja na sezon wiosna & lato 2017

Do polskich sklepów dla biegaczy trafiła nowa kolekcja innowacyjnego obuwia marki Hoka One One. Francusko - amerykański brand notuje najwyższe w skali globu wzrosty sprzedaży w segmencie obuwia biegowego.
Reklama
 

Nie inaczej jest w Polsce - z analizy zamówień preorderowych wynika, iż do polskich sklepów trafiło ponad 1 000 par obuwia Hoka One One. W porównaniu do poprzedniego sezonu daje to ponad 15-krotny wzrost sprzedaży! Jakie modele tym razem zdobyły uznanie zarządzających sklepami biegowymi?

Mocno nieszablonowe, kolorowe buty na grubej podeszwie bez trudu przyciągają spojrzenie i wzbudzają zainteresowanie wielu osób - również tych niezwiązanych ze sportem. Światowe media obiegły zdjęcia Britney Spears ćwiczącej w butach Hoki czy Stevena Spielberga udzielającego w nich wywiadu podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes. O rosnącej popularności wśród biegaczy wspominać nie trzeba. Twarzą marki jest sam Leo Manzano - medalista igrzysk olimpijskich w biegu na 1 500 m oraz Karl Meltzer, mający na swoim koncie najwięcej w historii zwycięstw w ultramaratonach.

Hokę One One coraz częściej wybierają też polscy zawodnicy. Biegali w nich czołowi zawodnicy zakończonych niedawno 10. Mistrzostw Polski w biegu 24h; występują w nich też członkowie utytułowanego Salco Garmin Teamu. Coraz częściej po Hokę sięgają również amatorzy. Możliwe jest dzięki coraz lepszej dostępność butów na polskim rynku. Już teraz można powiedzieć, iż wiosną sprzedaż Hoki do specjalistycznych sklepów wzrosła ponad 15-krotnie w porównaniu do ubiegłego półrocza!

Na czym polega niekonwencjonalność butów Hoka One One? Wyróżniają się one grubą i szeroką podeszwą, w której warstwa amortyzującej pianki jest 2,5-raza grubsza niż w typowych butach biegowych. Jednocześnie stopa osadzona jest na tyle nisko, iż wysokość podeszwy nie ma negatywnego wpływu na stabilizację podczas biegu. Geometria buta i łódkowaty kształt podeszwy zapewniają dobre przetoczenie stopy i wymuszają lądowanie na śródstopiu, a nie na pięcie, przez co biegacz unika kontuzji spowodowanych niewłaściwą techniką biegu.

Które konkretnie modele cieszyły się największą sprzedażą w czasie przedsezonowych zamówień?

Zdecydowanie najlepszy wynik, z niemal połową łącznej sprzedaży, uzyskał miejski model CLIFTON 3, dedykowany bieganiu po asfalcie i równych powierzchniach. Cieszył się on największym wzięciem zarówno wśród modeli damskich, jak i męskich. O ile europejska kolekcja objęła 10 wersji kolorystycznych, równo podzielonych na obie płci, o tyle w Polsce sprzedaż rozłożyła się na 4 kolory, w tym 3 premierowe. Co warto o nim wiedzieć…? Clifton 3 jest odświeżoną wersją wielokrotnie nagradzanego, miejskiego modelu. Cholewka typu SpeedFrame charakteryzuje się tu niemal symetrycznym profilem z bezszwową konstrukcją, o dużym stopniu stabilizacji. Wyraźnie przerośnięta podeszwa środkowa bazuje na ciśnieniowo formowanej piance EVA. Zapewnia jej to znakomitą amortyzację, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej wagi. Ostatnim kluczowy elementem jest podeszwa zewnętrzna, w której specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje dobrą przyczepność do podłoża - również w niekomfortowych warunkach atmosferycznych. Waga pary: 562 g (rozmiar 42 2/3).

Drugim najchętniej kupowanym butem w kontekście bieżącego sezonu, zarówno w kontekście modeli męskich, jak okazał się ARAHI - miejski but, dedykowany bieganiu po asfalcie. Zaprojektowany został z myślą o biegaczach ze stopą pronującą, którzy potrzebują maksymalnej ilości amortyzacji i stabilności, a przy tym chcą biegać długo, lekko i dynamicznie. Dobre dopasowanie do stopy i komfort użytkowania zapewnia ultralekka, bezszwowa konstrukcja cholewki typu 3D Puff Print Frame. Jej kluczowym elementem jest siatkowana warstwa zewnętrzna, pozwalająca na optymalny w czasie intensywnego biegu przepływ powietrza, co sprawia, iż stopa nie ulega szybkiemu zapoceniu. Podeszwa środkowa bazuje na wzmacnianej piance EVA typu J-Frame, zapewniającej  naturalne przetoczenie stopy. Do tego dochodzi układ geometrii Meta - Rocker, zaprojektowany z niewielką różnicą w kołysce między piętą a palcami. Tworzy to unikalny efekt podparcia, ułatwiając poprawne stawianie stóp w czasie biegu. Kluczowym elementem jest ponadto wytrzymała podeszwa zewnętrzna, w której strategiczne rozmieszczenie gumy zapewnia dobrą przyczepność do podłoża. Waga pary: 532 g (rozmiar 42 2/3).

Z modeli miejskich warto jeszcze wspomnieć o bucie HUAKA 2 - trzecim najchętniej kupowanym butem na beton, już jednak ze słabszym wynikiem sprzedaży niż kluczowe modele trailowe. W polskich sklepach biegowych pojawił się on w 2 wersjach kolorystycznych - damskiej i męskiej.

Z modeli trailowych - co z pewnością nie stanowi zaskoczenia dla osób śledzących Hokę One One - najlepsze wyniki zanotowały kolejno modele Challenger ATR 3, Speedgoat i Mafate Speed 2.

Pierwszy z wymienionych, choć klasyfikowany jako but trailowy, uchodzi za najbardziej uniwersalny model w ofercie  Hoka One One. Jako CHALLENGER ATR 3 występuje on dopiero od bieżącej wiosny. W sklepach pojawił się łącznie w 4 wersjach kolorystycznych - po 2 męskich i damskich. W stosunku do sezonu jesienno - zimowego zmiany zaszły głównie w jego górnej części. Cholewka uległa poszerzeniu i dodano do niej nakładki 3D Puff Print Frame, które znacznie podniosły oddychalność i wytrzymałość buta. Zaletą jest dobra stabilizacja śródstopia i zwiększony komfort w podbiciu. Challenger ATR wciąż bazuje na wczesnej wersji systemu Meta - Rocker, odpowiedzialnej za dobre przetoczenie stopy. Warto zaznaczyć, iż but wyposażony został w dość łagodny bieżnik, dzięki czemu najlepiej sprawdzi się podczas biegania po utwardzonych ścieżkach - zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Waga pary: 536 g (rozmiar 42 2/3).


Jeśli chodzi o model SPEEDGOAT, wciąż pozostaje on flagowym butem w ofercie dla ultramaratończyków. W kontekście bieżącej kampanii pojawił się on w 3 nowych wersjach kolorystycznych, w tym 2 męskich. Speedgoat to model zaprojektowany z myślą o długodystansowych biegach w trudnym terenie. Sprzyja temu kołyskowa budowa, z lekko zaokrągloną podeszwą i podniesionym czubkiem buta, co nadaje butowi dużej dynamiki. Bezszwowa cholewka na bazie konstrukcji SpeedFrame zapewnia stabilizację całego przodostopia, a znajdujący się na jej czubku gumowy otok zabezpiecza palce przed uszkodzeniami mechanicznymi. Speedgoat stworzony został z zastosowaniem sródpodeszwy z wtryskiwanej pianki EVA, która zapewnia wysoki stopień amortyzacji. Podeszwa zewnętrzna, zaprojektowana przez speców z włoskiego Vibramu, posiada 4 mm bieżnik oraz sieć wypustek, których zadaniem jest zapewnienie dobrej trakcji na zróżnicowanym podłożu. Waga pary: 580 g (rozmiar 42 2/3).


Ostatni kluczowy, trailowy model z bieżącej kolekcji to MAFATE SPEED 2, z powieloną wersją kolorystyczną w  przypadku buta męskiego i nowym damskim kolorem. Co warto o nim wiedzieć? Mafate Speed 2 to nieco cięższe, ale bardzo wytrzymałe buty przeznaczone do biegania w nierównym terenie. Świetną oddychalność i dobre utrzymanie stopy w bucie zapewnia bezszwowa cholewka na bazie konstrukcji SpeedFrame. Budowa opiera się na zastosowaniu głębokiej ramy Active Foot i precyzyjnie dostrojonej kołysce Meta – Rocker. Zapewnia to płynne przetoczenie stopy na nierównej nawierzchni. Objętość materiału amortyzującego w środpodeszwie z wtryskiwanej pianki EVA jest do 2,5 razy większa niż w klasycznych butach biegowych. Sama podeszwa zewnętrzna bazuje na 5 mm bieżniku Vibram® Mega - Grip. Waga pary: 644 g (rozmiar 42 2/3).
Nowa kolekcja Hoki One One dostępna jest w kilku specjalistycznych sklepach dla biegaczy, m.in. w ogólnopolskiej sieci Sklep Biegowy czy w sklepach Natural Born Runners, Run Expert, Dot Sport czy Alpin Sport - Strefa Biegacza.



O producencie
HOKA ONE ONE jest producentem specjalistycznych butów biegowych, popularnych zwłaszcza w kręgu biegaczy długodystansowych. Swoją popularność zawdzięczają nietypowej budowie, związanej z zastosowaniem niezwykle grubej i wysokiej podeszwy, co przekłada się na maksymalny stopień ich amortyzacji.  Brand powstał we Francji w 2009 roku i szybko zdobył uznanie wśród specjalistów i biegaczy - amatorów. Spowodowało to jego przejęcie przez amerykański koncern Deckers Outdoor Corporation, właściciela m.in. Tevy. Do Polski Hoka One zawitała wiosną 2016 roku, i od tego czasu sukcesywnie pojawia się w kolejnych specjalistycznych sklepach dla biegaczy.

Więcej informacji na http://www.hokaoneone.eu. 

O dystrybutorze
RAVEN - powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor  i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej czy lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem 15 uznanych i stale rosnących sprzedażowo brandów, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Ponadto, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów B2B, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno - kempingowy. Zarówno w przypadku Rocklanda, jak i Tevy czy Kamika, Raven jest wyłącznym dystrybutorem na 10 rynkach Europy Wschodniej, m.in. w Czechach, na Słowacji czy na Węgrzech.

Więcej informacji na http://www.ravenco.eu.