Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Strona główna   »  
Testeria   »  

Trwa odliczanie do startu 16. edycji Krakowskiego Festiwalu Górskiego

28 listopada - 2 grudnia, Kraków to data i miejsce 16. już edycji jednego z największych i najbardziej cenionych w Polsce wydarzeń górsko - podróżniczych - Krakowskiego Festiwalu Górskiego.
Reklama

W przeciwieństwie do poprzednich lat, impreza potrwa aż pięć dni, z czego dwa dodatkowe - otwierające wydarzenie - przeznaczone zostaną na projekcje w ramach Międzynarodowego Konkursu Filmowego. Po pokazach w Kinie Kijów oraz Multikinie uczestnicy Festiwalu tradycyjnie spotkają się ze sobą w gościnnych murach Uniwersytetu Ekonomicznego. Pojawią się tam również wybitni alpiniści, wspinacze górscy i skałkowi, podróżnicy czy biegacze górscy. Dojdzie do licznych spotkań, warsztatów, pokazów filmowych, konkursów czy kiermaszu odzieży i sprzętu outdoorowego. Złotym Sponsorem imprezy jest Marmot - amerykańska legenda outdooru, niezwykle ceniona w środowisku górskim. Po raz kolejny pojawi się on ze swoim stoiskiem, na którym nie zabraknie niespodzianek dla festiwalowej publiczności. Tradycyjnie zorganizuje też konkurs „Szmata za Szmatę” - wymagające zawody w podciągania na drążku. Śmiałkowie wciąż są poszukiwani!

Krakowski Festiwal Górski to od lat obowiązkowa pozycja na mapie górskich wydarzeń - nie tylko w Polsce. Dzięki obecności wybitnych postaci ze świata gór i szeroko rozumianego outdooru - oraz niezwykle bogatemu programowi - Festiwal cieszy się sporą renomą również poza granicami kraju. Co roku odwiedza go około 4 000 - 5 000 osób, pragnących spotkać się z zaproszonymi gośćmi i spędzić czas w towarzystwie ludzi o podobnych im pasjach i zainteresowaniach. Festiwal oferuje im dziesiątki godzin spotkań, rozmów, prelekcji, warsztatów czy możliwości zakupu sprzętu, odzieży i obuwia w promocyjnych cenach. Choć dedykowany miłośnikom gór i podróży, jest on również doskonałą platformą komunikacyjną dla osób szukających inspiracji lub dopiero zaczynających swoją przygodę ze światem outdooru.


Wspomnienia z KFG' 2017, fot. Adam Kokot

Tradycyjnie wrażenie robi lista zaproszonych gości. Dzięki staraniom organizatorów – z twórcami portalu https://wspinanie.pl na czele - 16. edycję Festiwalu odwiedzą wybitne jednostki ze świata gór. W grupie rodzimych gwiazd znajdą się tak „gorące” nazwiska jak m.in. Adam Bielecki, Andrzej Bargiel, Piotr Schab, Aleksandra Rudzińska, Marcin Świerc czy Piotr Hercog. Nie zabraknie również legend polskiego himalaizmu, z Krzysztofem Wielickim na czele. Z gości zagranicznych organizatorzy potwierdzili obecność takich osobistości jak m.in. Dani Arnold, Jerry Moffatt, Dave Macleod czy Frederic Degoulet i Helias Millerioux. Fanom dyscyplin górskich nie trzeba ich przedstawiać - mowa tu o legendach wspinaczki sprzed lat lub zawodnikach będących w aktualnej, światowej czołówce. Krakowski Festiwal Górski to jednak nie tylko okazja do spotkania swoich idoli, ale i specjalistów w wielu dziedzinach, niekoniecznie związanych zawodowo (choć często hobbistycznie) ze światem gór. Pisarze, twórcy filmowi, plastycy, fotografowie, naukowcy czy prawnicy - stanowią oni nie tylko kopalnię wiedzy merytorycznej, ale i inspirację dla osób, które chciałyby się zapoznać z nowymi dla nich dziedzinami.

Podobnie jak w latach poprzednich, niezwykle ważnymi i zarazem prestiżowymi pozycjami Festiwalu będą dwa wydarzenia filmowe. W Międzynarodowym Konkursie Filmowym o nagrodę Grand Prix 16. KFG powalczy 15 zagranicznych twórców, natomiast Konkurs Filmu Polskiego, kierowany do twórców znad Wisły, liczyć będzie 13 pozycji. Pierwszy z konkursów oceniać będzie pięcioosobowe jury, w skład którego wejdzie m.in. ceniona autorka książek o tematyce górskiej, Bernadette McDonald.


Wspomnienia z KFG' 2017, fot. Adam Kokot

Jednym z flagowych punktów imprezy będzie organizowany i sponsorowany przez Marmota konkurs „Szmata za Szmatę”. Udział w rywalizacji mogą wziąć wszyscy chętni, którzy pragną zmierzyć się z konkurentami w ilości podciągnięć na specjalnym drążku. To zawody, w których liczy się nie tylko siła fizyczna, ale i odpowiednia technika, hart ducha czy …wytrzymałość psychiczna. Podobnie jak w zeszłym roku, tegoroczna edycja przewiduje dwie kategorie, w tym jedną polegającą na kultowym w środowisku wspinaczy „dawaniem ze szmaty”, czyli podciąganiem ze zwisu na jednej ręce. Drugą kategorią będzie podciąganie oburącz nachwytem, z zawieszonym przy ciele 30 kg balastem. Eliminacje do konkursu odbywać będą się w dniach 22 - 29 listopada w siedzibie firmy Raven - wyłącznego dystrybutora marki Marmot na Polskę. W przypadku wolnych miejsc lub niedyspozycji któregoś z finalistów chętni będą mogli wykonać swoją próbę już podczas imprezy; wystarczy zapytać o taką możliwość na stoisku Marmota. Dziesięć osób, które osiągną w eliminacjach najlepsze wyniki - po pięć z obu kategorii - zmierzy się ze sobą w finałowej walce o nagrody. Te będą stanowiły vouchery na odzież i sprzęt Mamrota. Finał odbędzie się ostatniego dnia Festiwalu (ndz 2 grudnia, ok. godz. 16.45), i rozdzieli dwa gwoździe programu - spotkanie z himalaistą Adamem Bieleckim oraz wręczenie nagród w konkursach filmowych.

Szczegółowy Regulamin „Szmaty za Szmatę” dostępny jest w siedzibie firmy Raven oraz na stronie Patrona Medialnego konkursu - https://wspinanie.pl/wp-content/uploads/2018/11/SZMATA-ZA-SZMAT%C4%98-2018-Regulamin-Konkursu.pdf

Oprócz licznych spotkań, prezentacji, warsztatów i prelekcji tradycyjnie nie zabraknie też kiermaszu sprzętu outdoorowego, na którym będzie można nabyć specjalistyczną odzież, sprzęt i obuwie. Swoje stoisko, obok Marmota, będzie miało m.in. włoskie Aku - producent najwyższej jakości obuwia górskiego, zarazem Brązowy Sponsor 16. KFG. Na połączonych stoiskach Marmota i Aku (wspólny dystrybutor na Polskę) nie zabraknie produktów do nabycia w mocno promocyjnych cenach, jak i konkursów z nagrodami. Wystarczy spróbować swojego szczęścia w układaniu puzzli czy wiązaniu butów na czas, a - przy dobrym timingu i odrobinie szczęścia - będzie można zostać posiadaczem świetnych, specjalistycznych butów cenionego włoskiego producenta, jakim niewątpliwie jest Aku. Szczegóły konkursów dostępne będą na stoisku.



Pełny program 16. Krakowskiego Festiwalu Górskiego można sprawdzić na oficjalnej stronie eventu, dostępnej pod adresem http://kfg.pl.

Dodatkowych informacji udziela:
Piotr Miecznik - Specjalista ds. Marketingu, Raven Spółka Jawna
tel. 12 628 51 95 wew. 6, e-mail: marketing@ravenco.eu

O producencie
MARMOT
- amerykański producent specjalizujący się w produkcji najwyższej klasy odzieży i sprzętu outdoorowego, zarazem jeden z kluczowych brandów w portfolio koncernu Newell Brands. Firma znana jest z umiejętności tworzenia produktów, które łącząc stricte techniczny charakter, jednocześnie wyróżniają się nowoczesnym wzornictwem i oryginalnie dobranymi kolorami. Dedykowane są one nie tylko miłośnikom gór, podróży i sportów aerobowych, ale i miłośnikom świata mody, preferującym rekreację na świeżym powietrzu. Marmot ceniony jest za rozwijanie autorskich, innowacyjnych patentów, dzięki czemu uchodzi za jednego z technologicznych liderów na rynku outdoorowym. Priorytetową wartość dla jego zarządzających stanowi produkcja przyjazna dla człowieka i środowiska naturalnego, nierzadko bazująca na materiałach recyklingowych. Oficjalnie data powstania Marmota datowana jest na rok 1974, a za twórców marki uchodzą David Huntley i Eric Reynolds. Główna siedziba firmy mieści się Kalifornii, w mieście Rohnert Park, natomiast europejska centrala zlokalizowana jest w niemieckiej Norymberdze. Aktualnie produkty Marmota dystrybuowane są do kilkudziesięciu krajów na całym świecie, w tym do większości krajów Europy. Od 2005 dostępne są również w Polsce, a ich wyłącznym dystrybutorem jest krakowska firma Raven.
Więcej informacji na https://marmot.eu oraz http://marmot.com.
#wearemarmot, #marmotmountaineurope, #itsgreatoutthere, #whatgivesyoulife

O dystrybutorze
RAVEN
- powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej oraz lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem szesnastu uznanych i stale rosnących sprzedażowo marek, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów hurtowych, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno - kempingowy. Ponadto, Raven dystrybuuje swoje marki w dziesięciu krajach Europy Wschodniej, m.in. w Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.
Więcej informacji na http://www.ravenco.eu.