Ceneria logo
 

Strona główna   »  
Testeria   »  

Przedświąteczna gorączka przygotowań. Jak w tym czasie znaleźć czas na relaks?

Zaczął się czas kolorowych lampek, błyszczących ozdób i zapachu świątecznych wypieków.
Reklama

Brzmi sielankowo, jednak dla części z nas okres przedświąteczny to najbardziej napięty czas w roku. W gorączce przygotowań warto zatrzymać się na chwilę i zadać sobie pytanie: „czy w ostatnim czasie bardziej dokucza mi stres?”. Kiedy odpowiedź brzmi „tak” warto wiedzieć co zrobić, by poprawić swoje samopoczucie.

Jeśli w natłoku zadań i dorocznych podsumowań potrzebujesz chwili wytchnienia, pomocne będą ćwiczenia relaksacyjne. Wystarczy zrobić sobie chwilę przerwy i uruchomić aplikację, która przeprowadzi Cię przez ćwiczenia oddechowe. W ten sposób, w kilka minut uspokoisz nerwy i nabierzesz energii do działania.  Pomocne będzie też monitorowanie poziomu stresu. W jaki sposób? Wybrane zegarki i monitory kondycji Garmin wyświetlą przypomnienie o możliwości skorzystania z ćwiczeń relaksacyjnych, w momencie gdy poziom stresu przekroczy dopuszczalny zakres.





Jak to działa? Nasze serca nigdy nie biją w idealnie równym rytmie. Zegarki i opaski z funkcją monitorowania poziomu stresu mierzą zmienność rytmu serca i poprzez wyłapywanie minimalnych różnic w czasie pomiędzy uderzeniami szacują, czy w danym momencie odczuwasz spokój lub stres. Ze względu na różne okoliczności, nie zawsze możemy samodzielnie ocenić, czy kumuluje się w nas napięcie. Dzięki możliwości monitorowania poziomu stresu przez urządzenie na nadgarstku, łatwo można sprawdzić, czy potrzebujesz chwili na relaks. Aktualny wskaźnik stresu lub wykres pokazujący jego zmiany w ciągu ostatnich kilku godzin można zobaczyć także w aplikacji na telefonie. Zagłębiając się w szczegóły, dowiesz się jak Twój poziom stresu zmieniał się w ciągu dnia oraz poznasz czas spędzony na odpoczynku.



 

Jak wykorzystać tę wiedzę, aby zachować zimną krew? Zegarek nie sprawi, że autobus, który właśnie Ci uciekł jakimś cudem zawróci, ale mając pod ręką minutnik oddychania relaksacyjnego możesz szybko się wyciszyć. Kilka minut ćwiczeń wystarczy – zdążysz obniżyć poziom stresu zanim przyjedzie następny autobus. To sposób na szybką poprawę samopoczucia, która przyda się w dalszej części dnia.

Warto wziąć głęboki oddech i zrelaksować się na chwilę, by nie przegapić magii nadchodzących świąt. Chociaż w ferworze zadań i obowiązków łatwo o tym zapomnieć, najnowsza technologia pomoże odnaleźć właściwy rytm. Aplikacja „wysiłek”, dostępna jest na większości najnowszych zegarków i opasek Garmin.



Więcej na stronie https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/c10002-p1.html