Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Bergans of Norway



Norweska marka z ponad stuletnią historią. Jest jednym z najważniejszych producentów outdoorowych w Norwegii. Ma w swojej ofercie pełną kolekcję odzieży outdoorowej i narciarskiej, śpiwory, namioty i oczywiście plecaki. Kolekcję uzupełnia linia ekstremalna skierowana do uczestników wypraw za koło podbiegunowe.

O marce:

101 lat i bez cienia zmęczenia na twarzy ? tak w skócie możnaby opisać norweską markę Bergans. Kilka lat temu Norwegowie rozszerzyli swoje horyzonty o nowe rynki Europy i od tego czasu marka Bergans wyrobiła sobie uznanie pośród narciarzy i miłośników outdooru na starym kontynencie.

Bergans jest niekwestionowanym liderem na rynku outdoor w Norwegii i pewnego rodzaju instytucją dla tradycyjnych miłośników outdooru, jakimi są Norwegowie. Nieważne czy to będzie plecak szkolny czy trekkingowy, kurtka puchowa czy spodnie narciarskie ? każdy Norweg posiada jakiś produkt Bergansa. Firma wystartowała ponad 100 lat temu, rozpoczynając swoją karierę od produkcji plecaków oraz od wymyślenia i opatentowania anatomicznego stelaża do nich. Po latach Bergans rozszerzył swoją ofertę o nosidełka dla dzieci, śpiwory, namioty oraz o coraz bogatszą linię odzieży. Wyjątkowe składane cannoes ALLY są także częścią rodziny Bergans.

W historii firmy była ogromna ilość kamieni milowych oraz, niestety, kilka niepowodzeń. Poprzez swoje tradycje, Bergans jest związany z wyposażaniem ekspedycji. Odkrycie i eksploracja regionów polarnych zawsze leżała w kręgu zainteresowań Norwegów. Wielu podróżników, w tym pierwszy zdobywca Bieguna Południowego, Roald Amundsen, podróżowało właśnie ze sprzętem Bergansa. Nawet pierwszy zdobywca Mount Everest, Sir Edmunt Hilary, wykorzystywał plecaki firmy Bergans do transportu butli z tlenem podczas swojej wspinaczki na najwyższą górę świata. Także teraz sportowcy jak Rune Gjeldnes (autor ?Najdłuższego Marszu? ? 4800 km solo na nartach w rejonie Bieguna Południowego bez uzupełniania zapasów) oraz Cecilie Skog (zdobywczyni najwyższych gór na wszystkich kontynentach ? 7Summits oraz zdobywczyni obu Biegunów) używają podczas swoich wypraw sprzętu Bergansa. Dwa pożary magazynu oraz całkowita strata kolekcji nie zraziły firmy, Bergans dalej kontynuował rozwój marki.

Logo Bergansa odzwierciedla bogate tradycje tej norweskiej firmy ? litery nawiązują do podpisu założyciela firmy, Ole F. Bergana, który wymyślił pierwsze plecaki i anatomiczny system nośny w 1908 roku. Stylizowani narciarze symbolizują ?Birkebeiners? ? ważne dla Norwegów historyczne postaci. Na początku XIII wieku uratowali oni syna królewskiego, H?kona H?konssena, od zamieszania podczas wojny domowej, uciekając z nim na nartach w góry w okolicach Lillehammer. To wydarzenie jest co roku świętowane w Norwegii jako impreza cross county na nartach na historycznym dystansie. Każdy z uczestników dodatkowo niesie ciężar równy historycznej wadze syna królewskiego. Obraz przedstawiający Birkebeiners namalowany w 1869 roku był przez długi czas znakiem towarowym firmy. Dziś powraca na swoje miejsce, reprezentując wartości firmy: tradycję oraz innowację.

Główna siedziba firmy znajduje się w Hokksund, ok. 60 km na południowy zachód od Oslo. Około 70 osób pracuje tam nad rozwojem, badaniami, projektowaniem i sprzedażą produktów. Główny magazyn na rynek norweski, firmowa szwalnia, laboratorium testowe oraz zakład produkcji poszycia dla ALLY canoe stanowią serce firmy. Od końca 2007 roku firma ustanowiła swoją filię w Norderstedt niedaleko Hamburga, która jest odpowiedzialna za obsługę krajów niemieckojęzycznych oraz rynek Europy Środkowej. W Norderstedt znajduje się także główny magazyn na rynek Unii Europejskiej.