Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

La Sportiva


LaSportiva to włoski producent obuwia przeznaczonego do uprawiania wszelkiego rodzaju sportów.

Historia firmy La Sportiva:

W latach dwudziestych, trzydziestych, a także czterdziestych ubiegłego stulecia Narciso Delladio wytwarzał ręcznie chodaki dla drwali oraz rolników z doliny Fassa / Fiemme (włoskie Dolomity). Ważnym momentem było wzięcie udziału w targach w Mediolanie w roku 1928. Podczas drugiej wojny światowej Delladio dostarczał już obuwie górskie oddziałom armii. W tamtym momencie zaczęto wprowadzać specjalny system sznurowadeł, który następnie przejęły najbardziej znaczące firmy obuwnicze.

Po wojnie zapotrzebowanie na obuwie wzrosło, co zmusiło Delladio do zatrudnienia większej liczby pracowników, zaś nazwa ?Calzoleria Sportiva? wydostała się poza granice doliny i dotarło do takich miast jak Trydent czy Bolzano.

W latach pięćdziesiątych syn Delladio ? Francesco ? zaczął pracować w firmie. Wykonał doskonałe posunięcie ? wybudował nowy warsztat na przedmieściach Tesero, gdzie obecnie mieści się duża strefa przemysłowa. W nowym, przestrzennym pomieszczeniu rozpoczęli projektować oraz rozwijać technologie butów narciarskich, czego wymagał coraz szybciej rozwijający i zyskujący na popularności sport.

Rynek szybko się rozwijał, a Francesco Delladio zmienił nazwę firmy na ?La Sportiva.? Użyta po raz pierwszy podczas wystawy w Mediolanie, następnie rozpowszechniła się ona w całej Europie za sprawą kolekcji zimowej charakteryzującej się śmiałymi technicznymi i estetycznymi rozwiązaniami, a później także kolekcji letniej tradycyjnych butów górskich.

La Sportiva zaczyna robić buty wspinaczkowe i górskie

Przez lata osiemdziesiąte firma skupiała się na sektorze wspinaczkowym, co okazało się być sukcesem. Innowacyjny model buta w kolorach purpury i żółtego stał się zwiastunem pokaźnej kolekcji awangardowych produktów, które w bardzo krótkim czasie przyniosły sukces marce i rozpowszechniły jej nazwę na całym świecie.

Odważne techniczne i handlowe rozwiązania były ciągle udoskonalane. W '96 r. firma La Sportiva zmienia siedzibę na większą i przenosi się do Ziano, u podnóży trydenckich Dolomitów w północno-wschodniej części Włoch.

W kolejnych latach firma odnosi sukces na rynkach północnej Ameryki, w ten sposób La Sportiva staje się marką światową.