Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Patagonia


Nadrzędnym celem firmy Patagonia, producenta odzieży outdoorowej, jest tworzenie wysokiej jakości produktów, przy minimalnym obciążeniu dla środowiska naturalnego.


To wyjątkowa firma założona w 1973 roku przez amerykańskiego wspinacza Yvona Chuinarda. Nazwa została zainspirowana piękną dziką przyrodą, lodowcami i strzelistymi szczytami południowego krańca kontynentu amerykańskiego. Chouinard wierzy, że odzież musi być równie niezawodna jak sprzęt wspinaczkowy: alpinista nie może marznąć podczas biwaku w ścianie, a podczas upałów musi mieć komfort termiczny.

Firma wyróżnia się nie tylko wzorami i jakością swoich produktów, ale również misją, którą stara się realizować: stworzyć najlepszy produkt, nie wyrządzić szkody i wykorzystać biznes do inspirowania i wprowadzania rozwiązań, które będą przeciwdziałać obecnemu kryzysowi ekologicznemu. Od 1996 roku Patagonia używa do produkcji swojej linii odzieży jedynie bawełny organicznej.

W ramach programu ?Dotacje na rzecz ochrony środowiska? Patagonia przeznacza co roku 1% swojego rocznego obrotu na  rzecz ochrony środowiska. W ramach programu ?Praktyka dla ochrony środowiska? pracownicy firmy mają możliwość odbyć 2-miesięczną praktykę w organizacjach związanych z ochroną środowiska. W czasie tych praktyk każdy pracownik firmy otrzymuje pełną pensję.

Aby przekonać inne firmy do pójścia tą ekologiczną drogą, założyciel firmy Yvon Chouinard powołał do życia stowarzyszenie ?1% for the planet?, które aktualnie ma ponad 1000 członków, z których każdy przeznacza 1% swojego rocznego dochodu na ?ratowanie naszej planety? przed skutkami galopującej cywilizacji.