Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Zamberlan


Zamberlan to firma z 80-letnią już tradycją.


W 1929 r. entuzjasta górskich wędrówek - Giuseppe Zamberlan otworzył swój warsztat szewski. Od samego początku głównym jego założeniem było tworzenie lepszych butów, które sprawdzą się w trudnych, górskich warunkach. Między innymi to było powodem, dla którego już w latach przedwojennych wspierał on rewolucyjne pomysły Vitale Bramaniego - późniejszego założyciela firmy Vibram. Na początku lat 70-tych rodzinny interes przejął syn Giuseppe - Emilio. To właśnie dzięki jego pracy Zamberlan z poważanego lokalnie producenta obuwia przekształcił się w poważaną w kraju i za granicą firmę. Od tego czasu marka Zamberlan pojawiała się w coraz to większej ilości krajów - nie tylko w Europie (na początku głównie w Wielkiej Brytanii), ale i na świecie (głównie w Japonii).

W czasach, kiedy większość firm poszukiwała oszczędności w postaci ograniczania kosztów produkcji i przenoszenia jej za granicę - główna linia produktów Zamberlan nadal produkowana była i jest we Włoszech. Oczywiście przez ten cały okres, aż po dziś dzień, Zamberlan wykorzystuje tylko najwyższej jakości materiały i rozwiązania.

Do osiągnięć firmy zaliczyć można choćby:

a. wprowadzenie lekkich, elastycznych i wytrzymałych podeszew polipropylenowych - MULTIFLEX i BIFLEX.
b. wdrożenie specjalnego sposobu garbowania skóry, który pozwalał na zachowanie naturalnych właściwości oddychających i wodoodpornych tego materiału - logo HYDROBLOC stało się synonimem najwyższej jakości skóry;
c. wprowadzenie (w 1986 roku!) na rynek pierwszego modelu buta górskiego dla kobiet;
d. wdrożenie, w kooperacji z Vibramem, dwuwastwowej podeszwy BIMESOL. Pozwoliło to osiągnąć niespotykaną dotąd absorbcję siły uderzenia podczas chodzenia.

Od 1990 roku znakiem rozpoznawczym firmy, a także jej głównym celem, stało się hasło: DISCOVER THE DIFFERENCE. Właśnie poczucie tej różnicy - w jakości, wygodzie, trwałości - wyróżnia obuwie Zamberlan na rynku.

Od 1993 roku firma wykorzystuje membranę Gore-Tex w swoich produktach i obecnie jest jednym ze stosunkowo niewielu producentów nadal posiadających akredytację firmy Gore. Dziś obuwie Zamberlan eksportowane jest do ponad 40 krajów na świecie (rynek eksportowy stanowi 90% sprzedaży firmy).