facebook
 
    drukuj
2012-10-15

Musztardowy Hi-tec Ati - na codzienną aktywność

Początki firmy Hi-tec sięgają 1974 roku, choć oficjalnie nazwa i logo marki zaistniały w latach 80. Od tego czasu następuje systematyczny rozwój firmy i ekspansja na rynki europejskie i światowe (obecnie produkty Hi-tec można kupić w ponad 100 krajach). W Polsce marka kojarzona jest z twarzą Krzysztofa Wielickiego.




Zanim pierwsze produkty Hi-tec trafiły w moje ręce, miałam nie do końca jasne wyobrażenie, na czym polega specyfika tej marki. Osoba himalaisty jako ambasadora tych produktów powinna gwarantować niezwykle wysoką jakoś i odporność na trudne warunki. Natomiast cena (całkiem przystępna) sugerowała jednak niezbyt techniczną odzież. Dziś wiem, że Hi-tec oferuje fajny ciuch i buty na co dzień i niezbyt wymagające wycieczki, ale jednocześnie z rozwiązaniami, które znamy także z zaawansowanych linii różnych topowych marek.

Przez ostatnich kilka miesięcy miałam okazję użytkować softshell damski Ati w kolorze mustard yellow.


Kurtki typu softshell stanowią już od wielu lat moje podstawowe wyposażenie na wszelkie wycieczki i na co dzień. Dzięki połączeniu właściwości wiatroszczelnych i oddychających stanowią genialne zabezpieczenie przed niekorzystnymi warunkami. Jednocześnie wodoodporność sofshelli jest na tyle zadowalająca, że nie ma sensu na krótkie wycieczki poza miasto zabierać mało oddychającej klasycznej kurtki z membraną. Bardzo sobie cenię ochronę przed wiatrem w przypadku np. codziennego poruszanie się na rowerze po mieście.


Mimo jasnego koloru wcale nie widać na tej kurtce brudu.
Fot. Hi-tec

Bardzo polubiłam także mój nowy nabytek - kurtkę Hi-tec w bardzo rzucającym się w oczy kolorze musztardowym. Pięknie się prezentuje i stanowi w ostatnim czasie niemal moją jedyną warstwę zewnętrzną. Zawsze wisi w pogotowiu przy drzwiach na wieszaku – można ją założyć bez względu na warunki na zewnątrz: jest idealna na wietrzne dni, w przypadku niższej temperatury wraz cieplejszym polarem pod spodem stanowi wystarczające zabezpieczenie, podczas mżawki ochroni przed deszczem, a z kolei nie jest w niej zbyt gorąco, gdy termometr wskazuje od ok. 14 do 18 st. C.

W kurtce Ati zastosowano materiał termoaktywny TecProof, opisywany w sposób następujący: Ta cienka membrana składa się z dwóch warstw polimerów. Zewnętrzna skutecznie chroni przed wiatrem, deszczem i śniegiem. Wewnętrzna posiada strukturę mikroporowatą, umożliwia szybką i skuteczną transmisję wilgoci.


 

Nie mam zastrzeżeń co do wiatroszczelności, oddychalność też jest na przyzwoitym poziomie, co do wodoodporności to zdaję sobie sprawę, że mocnego deszczu kurtka ta nie wytrzyma. Ale w przypadku dużego i długotrwałego deszczu sprawdzają się typowe wodoodporne kurtki z membraną, a nie softshelle.

Ati jest niezwykle cienka i delikatna, ale nie mogę zarzucić nic trwałości tej kurtki
. Dodatkowo jeśli przypatrzymy się szczegółowym rozwiązaniom, musimy dojść do wniosku, że faktycznie ma wszystko, co potrzebne – dolny ściągacz, zapinane na rzep mankiety, kaptur z regulacją, 2 zewnętrzne kieszenie, zamki z zewnętrznym zabezpieczeniem.

Dodatkowym atutem dla kobiet niewątpliwie będzie to, że krój ma dopasowany do kobiecej sylwetki - w pasie jest nieco zwężana. Właściwie niczego jej na pierwszy rzut oka nie brakuje.

Mimo to zdaję sobie sprawę z tego, że kurtki takiej Krzysztof Wielicki nie zabrałby jednak ze sobą w Himalaje, ja natomiast raczej używam jej tylko na miasto, na dłuższe wypady w góry zabieram bardziej zaawansowaną technologicznie odzież.

Bo mimo że w zasadzie wizualnie i jeśli chodzi o wygodę użytkowania nie można jej nic zarzucić, to jednak jakość szycia, czy użytych materiałów powoduje, że nie do końca potrafiłabym tej kurtce zaufać w bardziej ekstremalnych warunkach. Ale chyba nie to było celem jej projektantów.

Cena – ok. 200 zł – za softshell od razu sugeruje, że nie może to być kurtka dla zbyt wymagających. Dla mnie jest to natomiast znakomita alternatywna na codzienne użytkowanie – mam gwarancję, że w mieście jest w stanie znacznie więcej wytrzymać niż zwykła kurtka nieoutdoorowa, a jednocześnie stanowi doskonałe zabezpieczenie przed zmiennymi warunkami w znacznie tańszej opcji niż jakiś topowy model znanej górskiej marki, którego żal byłoby mi używać na co dzień. Wygoda użytkowania w różnych pogodowych warunkach ma dla mnie przeogromne znaczenie.

Zalety:

- przyzwoity softshell za niezbyt wygórowaną cenę;
- praktyczne rozwiązania detali: ściągacze, kaptur, kieszenie etc.;
- dobrze się prezentuje na kobiecej sylwetce;
- ciekawy kolor;
- zadowalające właściwości wiatroszczelne;
- przyzwoite właściwości oddychające;
- wytrzyma niewielki deszcz;
- bardzo dobrze sprawdzi się w użytkowaniu na co dzień.

Wady
- w zasadzie nie wada, tylko spostrzeżenie, z którego należy zdawać sobie sprawę: nie jest to kurtka wysoce zaawansowana technicznie, w związku z tym nie polecam na bardziej wymagające aktywności.

Kamila Gruszka
(Ceneria.pl)






KAMILA GRUSZKA – redaktor internetowego serwisu o tematyce górskiej (www.GORYonline.com), strony miesięcznika „GÓRY” i www.Ceneria.pl – pierwszej polskiej outdoorowej porównywarki cen. Związana z TKN Wagabunda z Krakowa. Autorka artykułów podróżniczych i o tematyce górskiej, także recenzji książek, relacji z imprez podróżniczo-górskich i wywiadów drukowanych w: „Podróżach”, „Poznaj Świat”, „Globtroterze”, „Turystyce” – dodatku Gazety Wyborczej, turystycznym dodatku „Dziennika”, „n.p.m.”, „GÓRACH”, „Drodze”, „Sportowym Stylu” oraz edycjach „Przez Świat” (2004 – wyróżnienie na OSOTT, 2005, 2008). Prelegent wielu pokazów slajdów. Pilot wycieczek zagranicznych. Stale współpracuje z magazynem „GÓRY”.
Prywatnie mama Dominiki i Jędrzeja, żona Dariusza :). Dzieląc swoje intensywne życie na pracę zawodową, bycie kurą domową, prowadzenie serwisów internetowych, wyjazdy i pisanie, od czasu do czasu uda jej się pojeździć na rowerze, wyjechać w góry czy powspinać się, zimą lubi biegówki, latem - kajaki, w ciągu roku - jogę. Ostatnio intensywnie biega (m.in. ukończony Poznań Maraton - 2009 oraz Cracovia Maraton - 2012).



moja Ceneria
Otrzymaliśmy trzy kubki do testów: dla Beaty Termio Lady Plus, dla Konrada Aston i dla Mikołaja Outer. Za nami testy dwóch kubków. Czas na opis ostatniego produktu – tym razem na cenzurowanym jest kubek Outer.

 
Okazje
tylko 99.99 zł !
Dare2b.com
tylko 29.99 zł !
Dare2b.com
tylko 299.40 zł !
multanex.pl
Nowości
Zaawansowane raki lodowe włoskiego producenta, które z łatwością spełnią wymagania najbardziej doświadczonych użytkowników.
Polecane
Buty narciarskie marki Fischer.




  Współpraca
  • 100 sklepów
  • 360stopni.org
  • 5kierunek
  • Activelifedvd
  • Akademicki Klub Górski ?Halny
  • aktywni
  • Bezdroża
  • Biegaczki
  • Biegamy po górach
  • Brzoza - Fotowarsztaty.com
  • Climb.pl
  • CUT - Centrum Usług Turystycznych (cut travel
  • Dawcom w Darze
  • drytooling.com.pl
  • Dzieciaki w plecaki
  • e-gory
  • Fantasia
  • Fundacja im. Anny Pasek
  • Gekosale
  • Hybryda
  • Imprezy Podróżnicze
  • imprezydlapodroznikow
  • Isport
  • kww
  • Lawiny.com
  • Na biegówkach
  • nanarty.info
  • Nasze Sudety
  • Natatry.pl
  • net- 4risk
  • nieznane tatry
  • Planeta Gór
  • Platforma cStore
  • Platforma iai-shop
  • Platforma Selly
  • Platforrma QSHOP
  • Polska Turystyczna
  • Portal górski
  • Prowing
  • Skauting.pl
  • Skilalpinistyczny klub kandahar
  • Sklep internetowy AptusShop
  • Sportowy Styl
  • Śródziemie
  • Świat z bliska
  • testy outdoorowe
  • Trail.pl
  • TRAMP
  • Traseo
  • Travelbit
  • Turit.pl
  • wagab
  • Warszawskie SKG
  • Witaj w podróży
  • Zaktywowani