Trochę liczb:
- termin 24 - 27 stycznia 2016 r.
- 80 000 odwiedzających z 120 krajów
- 2 645 wystawców (najwięcej w historii targów)
- 180 000 metrów kwadratowych powierzchni wystawowej
- atrakcje, poczęstunki, spotkania ze sportowcami, prezentacje - wszystko to zapewnione przez wystawców trudno zliczyć!
- do tego niezliczone nagrody, podsumowania, nowości i innowacje
To targi branży sportowej ispo w Monachium.
Szczególnie w porównaniu z naszą rodzimą - polską - ofertą targową robią wrażenie. Dla polskiej branży hale wystawowe w Monachium są okazją do większej ilości spotkań niż podczas KIELCE SPORT-EXPO.
Przypomnijmy więc kilka akcentów, które zostały nam w pamięci po wizycie na ispo.
Szwedzka marka Fjällräven konsekwentnie podąża swoją drogą od wielu lat, stawiając na ekologię i ochronę przyrody. Tych produktów nie można pomylić z żadnymi innymi. Od wielu lat też otrzymuje nagrody ISPO - nie inaczej jest w tym roku. Tytuł Winner ISPO Award otrzymały dwa produkty: Lappland Eco-Shell Poncho oraz namiot Polar Endurance 3.
Lappland Eco-Shell Poncho to doskonała ochrona w deszczowy dzień, wyprodukowana w sposób minimalizujący negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Namiot Polar Endurance 3 dla poszukiwaczy wielkich przygód. Jest wyjątkowo łatwy w obsłudze, nawet w grubych, zimowych rękawicach.
Inna skandynawska marka to Helly Hansen. Jej początki sięgają aż 1877 roku. Helly Hansen jest światowym liderem w produkcji technicznej odzieży żeglarskiej, od takiej zaczynał. Specjalizuje się także w odzieży narciarskiej. Kurtki, spodnie i inne części garderoby od Helly Hansen nosi ponad 50 tysięcy profesjonalnych narciarzy w ponad 100 ośrodkach i kurortach narciarskich oraz podczas działań górskich prowadzonych na całym świecie, a także narodowe drużyny narciarskie, olimpijczycy i najbardziej wymagający entuzjaści outdooru. To właśnie głównie odzież narciarską mieliśmy okazję zobaczyć na stoisku Helly Hansen, wśród niej
kurtka Elevation Shell Jacket systemem regulacji temperatury H2Flow wykorzystującym izolację PrimaLoft® Silver, nagrodzona nagrodą ispo.
W tym roku SALEWA mogła pochwalić się aż czterema wyróżnieniami ISPO Award.
Kurtka ORTLES HEAVY DOWN
Niezawodną izolację osiągnięto dzięki zestawieniu materiałów takich jak biały puch kaczy (90/10 750 cuin) dla naturalnego zatrzymania ciepłych mas powietrza w partii klatki piersiowej i ramion oraz Primaloft® Silver dla wyższej odporności na wodę w obszarze barków, jak i tam, gdzie mniejsza objętość ułatwia korzystanie z rękawic czy uprzęży, czyli na mankietach i u dołu kurtki.
Spodnie SESVENNA TIROL WOOL PANT
Stworzone na prośbę przewodników górskich z Tyrolskiego Górskiego Pogotowia Ratunkowego, potrzebujących dodatkowo ocieplonych spodni, które jednocześnie sprostają warunkom panującym w terenie. Góra wykonana została z ociepliny z lokalnie produkowanej wełny tyrolskiej.
Buty ULTRA TRAIN GTX
Owoc współpracy SALEWA z MICHELIN® - światowym liderem w produkcji wysokiej jakości opon i mieszanek gumowych. Pierwszy wodoodporny but do treningu w terenie górskim, zapewniający także wyjątkowo niezawodną przyczepność, maksymalne podparcie stopy oraz poczucie stabilności kroku.
Obuwie VULTUR GTX posiada szereg zintegrowanych rozwiązań, dzięki którym dopasowuje się on do stopy szybko i bezboleśnie: zainspirowana butami wspinaczkowymi obejmująca stopę konstrukcja, wydłużony system sznurowania 3D, wkładka MFF+ oraz podwyższona mobilność w obszarze kostki.
Na stoisku Dynafit, producenta wiązań, butów i nart skiturowych, podziwialiśmy także odzież dla skiturowców i biegaczy. Świetna kolorystyka, pomysłowe rozwiązania i otwarcie na sugestie użytkowników. Mieliśmy możliwość zapoznać się z butami przeznaczonymi do biegania zimowego, wyprodukowanymi specjalnie na potrzeby Polki, bijącej ostatnio rekordy szybkości w górach,
Ani Figury, która wystartowała w nich w biegu na Elbrus.
Jeśli o biegaczach mowa. To marka Arc'teryx od paru lat podsuwa coraz to nowe rozwiązania, jeśli chodzi o odzież biegową, przenosząc swoje doświadczenia z poletka górskiego i wspinaczkowego na trasy trailowe. W poprzednich sezonach mieliśmy okazję wypróbować bieliznę i spodnie biegowe Arc'teryx i nie możemy się doczekać, kiedy uda nam się założyć na zawody biegowe proponowaną przez
Arc'teryx kurtkę. Czy odwieczny dylemat biegaczy - wodoodporność czy oddychalność - znajdzie rozwiązanie w tym produkcie? W sprzedaży kurtka pojawi się dopiero za rok (podobnie jak większość prezentowanych na ispo produktów). Póki co mieliśmy możliwość ją przymierzyć i przekonać się jak jest lekka i mała po spakowaniu, mimo że zaopatrzono ją w membranę Gore-tex.
Stoisko Jack Wolfskin było oblegane przez fanów nie tylko z Niemiec. Marka zaprezentowała kolekcję odzieży w nowej kolorystyce - inspirowanej krajobrazami Północy. Musimy przyznać, że ta kolorystyka bardzo nam się spodobała. Zresztą podobny trend zaobserwowaliśmy u wielu producentów. Czyżby koniec z odjazdową rzucającą się w oczy paletą barw
? Ona dominowała nadal w odzieży typowo narciarskiej.
Podobne stonowane kolory odnaleźliśmy także
na stoisku marki Odlo. Ale odzież outdoorowa to nie tylko moda, to także niezbędne zabezpieczenie przed niesprzyjającymi warunkami pogodowymi, podczas wysiłku, w sporcie. Marka Odlo ubierze Was od stóp do głów, nie zapominając o warstwach najbliższych ciału...
Nie mogliśmy pominąć odwiedzin u naszych ulubionych
producentów odzieży z wełny merino. To rewelacyjna odzież na zimę, podróże i do wszelkich aktywności. Pisaliśmy wielokrotnie o jej zaletach - artykuły znajdziecie na Ceneria.pl. Tym razem
na stoisku Icebreaker z zimy przenieśliśmy się w lato, bo rozmawialiśmy o nowej letniej linii tej marki COOL LITE – czyli odzieży produkowanej z wełny merino w połączeniu z
włóknem TENCEL, która lepiej sprawdza się w wilgotnym środowisku i przy wysokich temperaturach.
Jeśli chodzi o nasze ulubione marki odzieżowe, to jest nią mało znany w Polsce
czeski Warmpeace. Może nie ma bardzo bogatego asortymentu, ale to, co oferuje, jest zawsze w ciekawej kolorystyce, fajnie zaprojektowane, funcjonalne i po prostu przyciąga wzrok. Odzież przez nas sprawdzona - spodnie, bluzy, kurtki, kamizelki zabieramy niemal na każdy wyjazd.
Z czym kojarzy się marka Thule? Boksy dachowe, bagażniki rowerowe i na narty - to prawidłowa odpowiedź, ale niepełna. Na targach ISPO mogliśmy poznać także mniej znane w Polsce oblicze Thule...
Marmot, Patagonia, Aku, Camp, Rock Empire, Boreal, Black Diamond, Alpine Pro, Esbit, Silva, The North Face - naprawdę nie sposób wymienić wszystkich znanych nam dobrze z polskiego rynku marek, które zobaczyliśmy w zupełnie innym wymiarze w Monachium. Wśród nich polskie akcenty outdoroowe: Milo, Pajak, Małachowski. A przecież oprócz outdooru reprezentowanych było wiele innych dziedzin sportowych.
Kolejna edycja targów ispo Monachium w lutym: 5-8.02.2017 r. Zapraszamy!
Oficjalna galeria najlepszych zdjęć ze spotkań - ZOBACZ.