Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Strona główna   »  
Testeria   »  

Pieszo lub rowerem po 13 regionach winiarskich Niemiec

Rejony winiarskie w Niemczech

Niemiecka tradycja winiarska

Jak żaden inny produkt, wino jest od wieków symbolem kultury, przyjemności i stylu życia. W Niemczech znajduje się 13 regionów winiarskich: w Nadrenii-Palatynacie region Ahr, Dolina Środkowego Renu, region Mozeli, region Nahe, Palatynat i Hesja Nadreńska, w Hesji region Rheingau i Heski Szlak Winny, Frankonia na północy Bawarii, Badenia i Wirtembergia w kraju związkowym o tej samej nazwie, region Soława-Unstruta w Saksonii-Anhalt i Turyngii oraz wysunięty najbardziej na wschód region winiarski w Saksonii w dolinie Łaby wokół Drezna.

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT = Deutsche Zentrale für Tourismus) wspólnie z Niemieckim Instytutem Wina (DWI = Deutsches Weininstitut) w ramach organizowanej w 2018 roku kampanii tematycznej „Culinary Germany” zaprezentuje koneserom z całego świata różnorodne możliwości aktywnego poznania niemieckich regionów winiarskich: oferta wycieczek dla turystów pieszych i rowerzystów łączy w sobie doskonałe nowoczesne winnice, tradycyjne lokale przy winnicach, atrakcje kulturalne i imponujące widoki na szlaki wiodące przez strome zbocza, malownicze doliny rzeczne i łagodne wzgórza.

Winiarskie wędrówki – od krótkich wycieczek po wielodniowe wyprawy

Oferta skierowana do miłośników turystyki pieszej obejmuje zarówno krótkie wycieczki i mniejsze pętle, jak i całodzienne odcinki i wielodniowe wyprawy. Jednym z przykładów jest otwarta w kwietniu 2007 roku siedmiokilometrowa ścieżka edukacyjna „Wino i Kamień” w Heppenheim przy Heskim Szlaku Winnym. Na jej trasie znajduje się 70 stacji z ilustrowanymi tablicami zawierającymi mnóstwo ciekawych informacji na temat wina.

Dla wprawionych turystów polecamy wycieczkę niezwykle urokliwym szlakiem pieszym Römersteig wzdłuż Mozeli o długości 15 kilometrów i przewyższeniu 600 metrów. Nagrodą za wysiłek jest możliwość poznania liczącej ponad 2000 lat historii winiarstwa w tym regionie oraz spektakularne widoki na meandry Mozeli.

Szlaki wśród niemieckich winnic

Region Soława-Unstruta, wysunięty najdalej na północ region winiarski Niemiec, oferuje zwolennikom pieszej turystyki liczącą niemal 700 kilometrów sieć szlaków, które można pokonywać również rowerem. Porośnięte winoroślą doliny Renu, Menu, Mozeli i Neckaru oferują doskonałe możliwości ciekawych i przyjemnych wycieczek rowerowych po niemieckich regionach winiarskich. Dobrą orientację zapewniają również winiarskie drogi, które w wielu regionach uprawy winorośli łączą urokliwe wioski winiarskie.

Miłośnicy wina mogą wybrać się na kilkudniową wycieczkę na przykład szlakami czerwonego wina w dolinie Ahr lub we Frankonii, szlakiem winnym Ren-Nahe lub saksońskim szlakiem winnym doliną Łaby. Ciekawą propozycją pod względem długości i jakości jest szlak Rheinsteig ciągnący się przez 320 km od Wiesbaden do Bonn przez obszary winiarskie Rheingau i dolinę środkowego Renu. Dużym ułatwieniem podczas winiarskich wypraw jest możliwość rezerwacji wycieczek z przewodnikiem, noclegów w winnicach lub zorganizowanych wycieczek z transportem bagażu.

Wine Walking Weekend

Co roku w ostatni weekend kwietnia 13 niemieckich regionów winiarskich wraz z DWI zaprasza na „Wine Walking Weekend”, na który składa się łącznie około 160 imprez, takich jak kameralne degustacje wina w połączeniu z tematycznymi wycieczkami pieszymi i prezentacje wina w winnicach lub gospodarstwach winiarskich.



O DZT

Niemiecka Centrala Turystyki (niem. DZT = Deutsche Zentrale für Tourismus) to krajowa „izba turystyki” Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi), które wspiera ją na mocy uchwały niemieckiego Parlamentu Federalnego (Bundestagu). DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi mającymi na celu wzmocnienie pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania turystyki w Niemczech. DZT posiada 32 przedstawicielstwa zagraniczne na całym świecie. Więcej informacji można znaleźć w naszym internetowym centrum prasowym na stronie www.germany.travel