Ceneria.pl   |   Testeria   |   Turystyka • trekking • wspinaczka   |   Rowery i sprzęt rowerowy   |   Sprzęt narciarski i odzież narciarska   |   Sport i rekreacja
Ceneria logo

Strona główna   »  
Testeria   »  

Smartwool sponsorem imprezy biegowej Ultra Tour Monte Rosa 2018. Do wygrania odzież z linii PhD

W dniach 5 - 8 września 2018, na terenie Alp włosko - szwajcarskich, odbędzie się czwarta edycja imprezy biegowej Ultra Tour Monte Rosa.
Reklama

Jej pomysłodawczynią i Dyrektorem jest legenda biegów górskich i pięciokrotna zwyciężczyni UTMB - Brytyjka Lizzy Hawker. Smartwool - światowy lider w produkcji odzieży z wełny merino - jest jednym ze sponsorów tego wyjątkowego wydarzenia.  Z tej okazji amerykański producent - wspólnie z organizatorami UTMR - przygotował konkurs, którego zwycięzcy nagrodzeni zostaną pakietami odzieży z flagowej linii PhD®. By dać sobie szansę na wygraną, trzeba się jednak pospieszyć - chętni mają czas jedynie do końca maja.
 
UTMR 2017, fot. Lloyd Belcher Visuals
W bieżącym roku zawody Ultra Tour Monte Rosa organizowane będą już po raz czwarty. Uczestnicy będą mieli do wyboru aż trzy formy, w których mogą się sprawdzić. W dniach 5 - 8 września odbędzie się bieg czteroetapowy na dystansie 170 km. Organizatorzy opisują go jako wyjątkowo trudny i wymagający, i - choć przeznaczony wyłącznie dla doświadczonych biegaczy - to wynagradzający wysiłek pięknem swoich tras. Dzięki wyborowi takiego formatu uczestnicy mają możliwość podziwiania oszałamiających widoków w ciągu dnia i wspólnego, wieczornego odpoczynku w okolicznych wioskach. Drugą możliwością jest bieg ultra na dystansie 170 km, który rozpocznie się 6 września w miejscowości Grächen. Organizatorzy opisują go jako doświadczenie trudniejsze niż UTMB. To bieg w wielu miejscach bardzo techniczny, niezwykle wymagający i będący prawdziwym wyzwaniem dla tych, którzy się go podejmą. Ostatnią możliwością jest bieg na 100 km, który rozpocznie się w piątek, 7 września w miejscowości Gressoney-la-Trinité. Szczegółowe informacje takie, jak dokładny przebieg tras, ich profile, zdjęcia z ubiegłorocznej edycji, szczegółowe opisy i regulaminy znajdują się na oficjalnej stronie UTMR - https://www.ultratourmonterosa.com/


UTMR 2017, fot. Lloyd Belcher Visuals

Pomysłodawczyni Ultra Tour Monte Rosa i legenda biegów górskich - Lizzy Hawker - w wywiadzie dla magazynu Runner opowiedziała, jak zrodził się pomysł na ten bieg: - „W ciągu długich alpejskich lat moje ciało domagało się czasami wytchnienia od 12-godzinnych treningów na trasie UTMB. Nieuniknione było to, że zwrócę się do gór, które po raz pierwszy rozbudziły w mnie ciekawość i pasję, gdy miałam zaledwie 6 lat. Zaczęłam zatem robić treningi dłuższe niż 12 godzin, biegając po imponujących szlakach wokół Monte Rosa na granicy szwajcarsko - włoskiej, anonimowej i nierozpoznanej przez biegaczy. To były góry, na które spojrzałam po raz pierwszy jako dziecko, a później poznawałam bliżej przez kolejne lata. Gdy nauczyłam się poznawać i kochać szlaki Monte Rosa, tworzące 150 km ścieżkę wokół pięknego masywu Monte Rosa i przebiegającą pod wieloma innymi czterotysięcznikami, wraz ze słynnym i inspirującym Matterhornem, zdałam sobie sprawę, że to właśnie tymi trasami chcę podzielić się z innymi biegaczami. Tak narodził się pomysł nowego ultramaratonu. (…)

Jednym z dwóch głównych sponsorów bieżącej edycji UTMR jest amerykański Smartwool, specjalizujący się w  produkcji odzieży z wełny merynosów. Dedykowana jest ona miłośnikom wielu rodzajów aktywności w terenie, w tym biegaczom, rowerzystom czy narciarzom. To właśnie ci ostatni zapoczątkowali historię marki, dziś liczącą sobie niemal ćwierć wieku. W 1995 roku dwoje instruktorów narciarstwa z Vermont w Nowej Anglii - małżeństwo Patty i Peter Duke - jeżdżąc pod stokach w Colorado, podjęło decyzję o wypowiedzeniu wojny mokrym stopom. W tym celu postanowili oni wykorzystać wełnę wyjątkowej rasy owiec - nowozelandzkich merynosów. Rasa ta żyje w wymagających warunkach klimatycznych, dzięki czemu ich wełna to wyjątkowy surowiec. Jest nie tylko bardziej chłonna niż bawełna, o lepszych właściwościach użytkowych niż materiały syntetyczne, ale i dająca poczucie komfortu niezależnie od pogody. Materiał, który chłodzi ciało użytkownika, gdy jest gorąco i ogrzewa je, kiedy jest zimno? Tak, merino posiada takie właściwości. Należy dodać do tego, iż  wełna jest niezwykle przyjemna w dotyku, nie podrażnia skóry oraz przeciwdziała bakteriom, powodującym przykre zapachy.
Smartwool, dostrzegając rosnące zapotrzebowanie na swoje produkty, wciąż rozwija i udoskonala kolejne kolekcje,  by możliwie najlepiej spełniały ona wzrastające wymagania użytkowników. Dotyczy to zarówno oferty letniej, jak i zimowej, stricte outdoorowej, jak i o charakterze fashion. Nacisk stawiany jest nie tylko na właściwości użytkowe stosowanych materiałów, ale i pod kątem designu, na poziomie kroju, wzorów czy bogatej palety kolorów. Dziś w ofercie producenta znajdują się już nie tylko ciepłe skarpety i bielizna termiczna dla dorosłych i dzieci, ale także swetry czy kurtki.


wełna merino

Dostrzegając uniwersalność oferty producenta oraz wysoką jakość jego produktów, organizatorzy Ultra Tour Monte Rosa postanowili wyjść naprzeciw potrzebom uczestnikom swoich zawodów i po raz kolejny nawiązali współpracę. Ogłoszony został trwający do 31 maja konkurs, w którym do wygrania są komplety odzieży biegowej z flagowej linii PhD®. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy odwiedzić stronę https://www.ultratourmonterosa.com/smartwool-giveaway/ i postępować zgodnie z instrukcjami. Konkurs przeznaczony jest dla osób, które polubiły profil https://www.facebook.com/smartwooleurope/ lub śledzą markę na Instagramie https://www.instagram.com/smartwool_europe/.

Tekst: Piotr Szałaśny - www.testyoutdoorowe.pl, współpraca: Piotr Miecznik - http://ravenco.eu. 


UTMR 2017, fot. Lloyd Belcher Visuals


O producencie
SMARTWOOL- największy amerykański producent, specjalizujący się w produkcji skarpet oraz bielizny termicznej na potrzeby aktywności w terenie. W segmencie skarpet posiada ok. 80% udział w amerykańskich, specjalistycznych sklepach. W czerwcu 2014 roku Smartwool znalazł się na prestiżowej liście 50 najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie według organizacji Brand Strength Index. W procesie produkcji Smartwool bazuje na wysokiej jakości wełnie, pochodzącej od nowozelandzkich owiec z rasy merino.

Więcej informacji na www.smartwool.com

O dystrybutorze
RAVEN
- powstała w 2005 roku krakowska firma, specjalizująca się w dystrybucji odzieży, obuwia i sprzętu renomowanych, zachodnich brandów. Początki firmy wiążą się z działalnością w segmentach outdoor  i turystyka, z czasem jednak w jej portfolio pojawiły się marki zaliczane do kategorii biegowej czy lifestyle. Aktualnie Raven jest wyłącznym, krajowym dystrybutorem 18 uznanych i stale rosnących sprzedażowo brandów, takich jak Marmot, Aku, Teva, Hoka One One czy Smartwool. Ponadto, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów B2B, jak i finalnych odbiorców, od 2009 roku Raven rozwija autorską markę Rockland, oferującą sprzęt turystyczno - kempingowy. Zarówno w przypadku Rocklanda, jak wybranych marek zagranicznych, Raven jest wyłącznym dystrybutorem na 11 rynkach Europy Wschodniej i Południowej, m.in. w Czechach, Słowacji, na Węgrzech w i Rumunii.

Więcej informacji na http://www.ravenco.eu.