Ceneria logo
 

Strona główna   »  
Testeria   »  

Test opon Panaracer Tour 700x32

Na mojej ostatniej wyprawie rowerowej po Alpach miałem okazję, jako jedna z pierwszych osób, przetestować nowe oponki japońskiego koncernu Panaracer, które trafią do sprzedaży w przyszłym sezonie (2013).


Mowa tutaj o modelu Panaracer Tour w rozmiarze 700 x 32, który doskonale sprawdził się podczas jazdy wyprawowej. 46 dni oraz ponad 4300 km bez żadnego „kapcia” przy sporym obciążeniu roweru pozytywnie mnie zaskoczyło. Jestem przekonany, że na jednym komplecie opon uda mi się przejechać grubo ponad 10.000 km. Jest to opona kierunkowa zarówno na przednie jak i tylne koło. Trzymając oponę w rękach od razu zauważa się dość dużą wagę opony, jak również jej gruby i twardy płaszcz antyprzebiciowy, który doskonale chroni dętkę przed uszkodzeniem.


Na mojej wyprawie głównie poruszałem się po dobrej asfaltowej nawierzchni czyli na takiej, do której opona jest przeznaczona. Zdarzały się jednak odcinki szutrowe, kamieniste czy z kostki brukowej i opona również radziła sobie nieźle. Trochę gorsze właściwości jezdne pojawiły się na mokrych i grząskich nawierzchniach jak błoto czy luźne kamienie, jednak nie ma co ukrywać, że do takiej jazdy nie została ona przeznaczona. Na mokrym asfalcie przy dużym obciążeniu roweru i prędkościach trzeba uważać.


Dobrym uzupełnieniem są odblaskowe paski na ściankach bocznych poprawiające bezpieczeństwo na drodze, w szczególności przy słabej widoczności lub nocnej tułaczce.

 ZALETY:
 - dobra ochrona antyprzebiciowa;
 - szybka i cicha z niskimi oporami powietrza;
 - stosunkowo niska cena;
 - zakładanie na koło bez pomocy łyżek;
 - odblaskowe paski.

 WADY:
 - spora waga;
 - słabe trzymanie przy bardzo dużych prędkościach na mokrej nawierzchni.


Testował
: Damian Drobyk


Damian Drobyk, mieszkaniec Jeleniej Góry, pasjonat kolarstwa górskiego i długich wypraw rowerowych. Od wielu lat zdobywa najtrudniejsze przełęcze i drogi Europy. W 2012 roku Damian przejechał łącznie ponad 18.000 km w czterech wyprawach po UK, Karpatach, Indiach oraz Alpach. W miesięcznej wyprawie po Indiach przejechał jedną z najwyższych dróg świata z Manali do Leh oraz zdobył trzy najwyższe przełęcze drogowe Indii powyżej 5000 m n.p.m.