Ceneria logo
 

Strona główna   »  
Testeria   »  

Co to jest trening kardio? - poradnik

Wiele osób twierdzi, że im bardziej intensywny trening, im głośniejsza zadyszka i im bardziej mokra koszulka, tym efekty będą lepsze. Efekty w zmęczeniu na pewno, ale czy w spalaniu tłuszczyku? Okazuje się, że nie do końca…

To trening cardio jest jednym z najbardziej efektywnych w spalaniu tkanki tłuszczowej, a jednocześnie wzmocnieniu wydolności serca i wytrzymałości organizmu. Polega on na utrzymywaniu umiarkowanej intensywności ćwiczeń przez stosunkowo długi czas. Ważne jest w tym przypadku kontrolowanie poziomu pulsu. O fazach spalania tłuszczu na odpowiednich poziomach pulsu pisaliśmy w notce: “Pulsometr - osobisty trener”.

Poprzez taki rodzaj ćwiczeń możliwe jest kształtowanie wytrzymałości organizmu, ale także spalanie tkanki tłuszczowej i kalorii. Warto zapamiętać, że spalanie tłuszczu odbywa się tylko w środowisku tlenowym, czyli wtedy gdy nasz trening jest długi i umiarkowany. Gdy ktoś jednak uparcie twierdzi, że najlepsze efekty osiągnie trenując szybko i intensywnie, to jest w błędzie. Podczas bardzo intensywnego wysiłku, organizm nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania naszego organizmu w tlen, włączają się wtedy procesy beztlenowe i ze spalania tkanki tłuszczowej nici.

Aby trening cardio przyniósł pożądane efekty, powinien być wykonywany minimum 3 razy w tygodniu powyżej 30 minut. Na jakich urządzeniach trenujemy cardio?

Na dobrze nam już znanych

- rowerkach,



- orbitrekach
,



- bieżniach
.



 
Osobiście polecamy 20 minut rozgrzewki na orbitreku, a potem 30 minut na bieżni. Oczywiście w tempie umiarkowanym, by po osiągnięciu fazy spalania tłuszczu, móc ją utrzymywać przez cały trening.

Więcej informacji:
www.Fitbay.pl